Sign in
CONTUL tau

ATENTIE la aceste pericole ascunse! 7 greseli de evitat atunci cand lucrezi online de acasa

Munca de acasa poate fi o experienta frumoasa si satisfacatoare. Exista foarte multe avantaje, in special pentru persoanele care sunt parinti sau pentru cele care in mod normal ar trebui sa se deplaseze pe o distanta foarte mare pentru a ajunge la servici. Cu toate acestea, exista unele greseli frecvente, care iti pot afecta calitatea si productivitatea muncii, daca nu esti constient de ele.

Iata care sunt cele 7 greseli de evitat atunci cand lucrezi online, de acasa:

GRESEALA numarul 1: Te lasi usor distras(a)

Poate fi foarte usor sa ti se distraga atentia atunci cand lucrezi de acasa: de la apeluri telefonice sau oaspeti neasteptati pana la copiii tai, care vin acasa cu noutati care mai de care de la scoala…

Acestea sunt doar cateva din multele exemple de situatii care te pot distrage de la munca pe care o ai de facut; tocmai de aceea, auto-disciplina este un factor esential in succesul carierei tale online si a unui stil de viata liber si satisfacator.

Este foarte important sa stabilesti reguli si granite clare, inca de la bun inceput, si sa le comunici membrilor tai de familie, precum si prietenilor si vecinilor tai, pentru a evita multe posibile neintelegeri si frustrari sau chiar imposibilitatea de a-ti preda lucrarile online la timp.

GRESEALA numarul 2: Amanarea lucrurilor

Atunci cand lucrezi de acasa, poate fi foarte tentant sa pui deoparte activitatile pe care trebuie sa le faci online, si in schimb sa consideri prioritare treburile personale pe care le ai de facut prin casa. “Oh, mai intai o sa calc mormanul asta de rufe sau o sa fac curat in casa si apoi o sa fac acea prezentare online… .” Iti suna cunoscut?

In schimb, este foarte important sa tratezi fiecare sarcina de la angajatorul tau, ca pe o prioritate. Iar daca ai un program de management de proiecte care sa te ajute, este foarte recomandat sa il folosesti. Daca nu, atunci foloseste Google sheets sau programul Excel.

Stabileste obiective si termene clare, blocheaza timp in calendarul tau pentru a finaliza sarcinile pe care le ai si monitorizeaza pe ce ti se duce timpul, in special daca ai tarif pe ora sau trebuie sa faci un raport de justificare a timpului necesar pentru derularea anumitor activitati.

Stiai? Poti codifica fiecare prioritate in functie de gradul ei de importanta, poti seta perioade de desfasurare si termene limita pentru fiecare proiect, poti seta alarme online, care sa te instiinteze de anumite evenimente care trebuie sa aiba loc, etc., etc.

GRESEALA numarul 3: Lipsa unui spatiu de lucru desemnat

A lucra de acasa este ceva super insa asta necesita angajament. Chiar daca lucrezi de acasa, online, prin internet, asta nu inseamna ca poti lucra de oriunde: din pat sau de pe canapea, acestea nu reprezinta spatii de lucru adecvate.

A avea un spatiu de lucru corespunzator te ajuta sa intri in modul de lucru, sa stai organizat(a), sa te focusezi si sa iti indeplinesti mult mai repede sarcinile, fara a compromite calitatea lor.

GRESEALA numarul 4: Nu ai un plan de rezerva pentru atunci cand sunt intreruperi de electricitate sau de internet

Nu se intampla foarte des insa din cand in cand electricitatea sau internetul se intrerup, fie din cauza unor lucrari de imbunatatire (de exemplu, se instaleaza in cartierul tau internet prin fibra optica…), fie din cauza unor defectiuni tehnice sau avarii.

Atunci cand se intampla sa ajungi intr-o astfel de situatie (deci, fara electricitate sau fara internet), cel mai bine este sa ai deja un plan B, de rezerva, deja facut dinainte, ca sa nu risti sa ajungi in situatii critice, sa ramai in urma cu lucrul sau, Doamne fereste, sa nu iti poti tine cuvantul de a preda lucrarile la timp.

Cateva idei care te-ar putea salva ar fi acelea de a merge sa lucrezi intr-un alt loc, unde ai electricitate si internet, ca de exemplu: intr-o biblioteca publica sau intr-un centru de afaceri, in lounge-ul unui hotel, intr-un cafe bar sau la McDonalds, intr-un mall, la familie sau prieteni.

De asemenea, te scuteste de foarte mult stres si batai de cap daca iti termini lucrarile inainte cu mai mult timp decat termenul limita, si astfel nu mai ajungi intr-o situatie disperata.

Iar o alta idee este aceea de a te folosi de telefonul mobil ca hotspot pentru a-ti furniza internetul necesar pentru laptopul de pe care lucrezi in mod obisnuit.

GRESEALA numarul 5: Nu esti organizat(a)

Cand lucrezi de acasa, este foarte important sa ramai organizat(a). Cand cauti ceva si nu gasesti imediat acel lucru, asta face ravagii in ziua ta de munca, iti produce stres si frustrare si iti rapeste din timpul tau pretios.

A fi organizat se refera atat la lucrurile fizice (hartii, dosare, caiete, agende, pixuri, si alte elemente de birotica), precum si la documentele tale online. Atunci cand pornesti cu sfarsitul in minte, cand stii de ce materiale si informatii ai nevoie, le dai cate un nume si le atribui cate un loc precis, nu ai decat de castigat, din toate punctele de vedere.

In plus, managementul (gestionarea) timpului este esentiala pentru succesului oricarei persoane care lucreaza online, de acasa, si merge mana in mana cu a fi organizat(a), ceea ce iti permite sa stai focusat(a).

GRESEALA numarul 6: Lipsa unei rutine de lucru

Este foarte important ca de la bun inceput sa iti stabilesti o rutina pentru ziua ta de munca.

Asta inseamna ca te asiguri sa ai suficient timp alocat pentru a lua cele trei mese principale pe zi (nu uita sa incluzi si timpul lor de preparare), pentru a te hidrata corespunzator, pentru a lua si pauze mai mici intre si pentru a face ceva miscare (in casa sau afara).

De asemenea, este extraordinar de util sa ai un program fix de lucru: la ce ora il incepi dimineata si cand il termini, dupa-amiaza sau seara (ai grija sa fie o ora decenta, pentru a avea si timp liber ramas pentru tine sau pentru a ti-l petrece cu familia). Si nu uita sa iti setezi ca timp liber weekendurile si concediile anuale.

O rutina stabileste si cadrul pentru relatia ta la distanta cu angajatorul, si lui fiindu-i astfel clar ca atunci cand vrea sa vorbeasca cu tine te poate contacta in cadrul programului tau de lucru si nu in afara lui.

GRESEALA numarul 7: Izolarea

O alta greseala majora pe care o fac multi oameni care lucreaza online este aceea ca se izoleaza. Insa este foarte important sa mentii un echilibru in viata ta, si din acest punct de vedere, al contactelor sociale.

Cu totii avem nevoie de timp petrecut cu prietenii si familia, timp pentru noi insine, timp pentru a ne intretine casa si masina, timp pentru sanatatea noastra, pentru hobby-urile noastre… .

Exista viata si in afara de munca, si ea este frumoasa. Atunci cand te intalnesti cu alti oameni, socializezi cu ei si iti acorzi timp pentru acele lucruri care iti fac placere in viata, asta nu este pierdere de timp, ci un mod de a trai o viata bogata si frumoasa care, in plus, te ajuta sa iti incarci bateriile si sa te intorci inca cu si mai multa energie si entuziasm la munca pe care ai ales-o sa o faci online, din confortul casei tale.

Un alt aspect care s-a constatat la cei care lucreaza doar online este acela de a prefera sa se ascunda in spatele ecranului laptopului sau calculatorului lor si de a comunica doar in scris, prin email sau chat cu angajatorul, cu alti membri ai echipei sau chiar si cu alte persoane din viata lor.

Inca cel mai bine este ca sa si pui mana pe telefon si sa suni pe cel cu care vrei sa vorbesti (mai ales ca acum mai toata lumea are telefoane digitale, prin intermediul carora poti vorbi gratuit prin Whatsapp, de exemplu…) si sa participi la intalniri online video (ca de exemplu, cele desfasurate prin Skype sau pe platformele de videoconferinta de tip Zoom…).

Acest lucru te va ajuta nu doar sa comunici mult mai eficient, ci si sa stabilesti conexiuni interpersonale mult mai puternice.

Lasa-ne un comentariu

%d bloggers like this: